close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עורך דין תו נכה - כל המידע החשוב

מערכת שורשטו אב, תשפג02/08/2023

עבור אלו הזקוקים לו, תו נכה הוא משמעותי במיוחד, זאת מאחר והוא מקל מעוד עבור בעלי הנכות בכל הנוגע להתנהלות קלה יותר בשגרת חיי היום-יום

תגיות:
צילום: freepik

עבור אלו הזקוקים לו, תו נכה הוא משמעותי במיוחד, זאת מאחר והוא מקל מעוד עבור בעלי הנכות בכל הנוגע להתנהלות קלה יותר בשגרת חיי היום-יום. כמו כן, חשוב לציין כי באשר לקבלת תו נכה, קיימים מספר תנאים לקבלת הדבר - כפי שנקבע במסגרת חוק חניית נכים תשמ"ד. אז מהם תנאי קבלת תו נכה, כיצד תוכלו להגיש בקשה ומה צריך לדעת לפני שמחפשים אחר עורך דין תו נכה? על כל זאת החלטנו להסביר לכם במהלך כתבה זו.

זכאות לתו נכה
על פי תקנות החוק, נכים אשר יכולת הניידות שלהם הוגבלה וזקוקים לכלי רכב ודרגת הנכות שלהם היא לפחות 60% - זכאים לתו נכה. הדבר כולל את אלו המוגבלים ביכולת ההליכה שלהם וזקוקים לכסא גלגלים וכן גם את אלו שסובלים ממחלה מסוימת או לחילופין, ממספר מחלות אשר מקשות מאוד על יכולת הניידות וההליכה. בדרך כלל, אלו שיהיו זכאים לתו נכה יהיו עיוורים המחזיקים בתעודת עיוור מטעם משרד הרווחה, הורים שהילד שלהם נכה, חולי לב, אנשים הסובלים מפריצות דיסק, נכי צה"ל ומשרד הביטחון, מוגבלי ניידות, חולי סכרת ועוד מספר מחלות הקבועות בחוק.

דגשים חשובים

  • רק האדם הנכה יכול להשתמש בתג - משרד התחבורה מנפיק תג נכה אחד בלבד, בו ניתן לערוך שימוש רק כאשר האדם הזכאי לו נמצא בחזית הרכב. לדוגמא, לא יהיה ניתן להשתמש בתג נכה על מנת לתפוס מקום חניית נכים בתור הבן של אדם זכאי לתו נכה, גם במקרים בהם הבן הוא זה שנוהג בכלי הרכב של הנכה. כמו כן, חשוב מאוד לציין כי שימוש בתג נכה ללא נוכחות של הזכאי לתו ברכב נחשבת לעבירה חמורה במיוחד, כזו אשר יכולה לגרור עימה קנס שיגיע עד 13,000 שקלים.
  • אסור להעביר את התג הלאה - גם עבור אלו הזכאים לתג קיימות מספר הנחיות. כחלק מהן, נכה אשר מעניק את התג שקיבל למען שימושו של אדם אחר שאינו נחשב לבעל מוגבלות כלשהי מקיים עבירה פלילית על החוק.
  • פטור מתשלום חניה - על פי החוק, רכב של נהג נכה הינו פטור מתשלום עבור חניה במקום ציבורי, במקרים בהם הגישה הנגישה היחידה אל נכה זה היא על ידי השימוש באותו מקום חניה ספציפי.

איך לבחור עורך דין שיסייע לכם בהוצאת תו נכה?
לאחר שהבנו את כל הרקע המקדים בנושא של תו נכה וזכאות לתו נכה, כעת חשוב לציין שעליכם לדעת כיצד לבחור נכון עורך דין תו נכה שיסייע לכם שכן, על מנת לקבל את התו המדובר יש צורך בתביעה אל מול ביטוח לאומי. אז איך תוכלו לבחור עורך דין לתג נכה מתאים עבורכם?
  1. אמינות - כלל זה חל גם באשר לבחירה של עורך דין מכל סוג שהוא - אמינות היא המפתח. כאשר אתם בוחרים עורך דין שיסייע לכם משפטית, עליכם לבחור באדם אמין, ישר והגון, כזה שתוכלו להיות בטוחים בעת העבודה איתו כי הוא תמיד ישים את האינטרסים האישיים שלכם בראש מעייניו.
  1. כימיה - כל תהליך תביעה באשר הוא יכול לקחת זמן מה. על כן, כאשר אתם בוחרים עורך דין להוצאת תו נכה, עליכם לבחור בעורך דין שיש לכם איתו כימיה ואתם מרגישים בנוח בכל אינטראקציה איתו, זאת מאחר ובהינתן עורך דין שאתם מרגישים איתו בנוח התהליך המסורבל והארוך יכול להפוך לקל ונעים יותר עבורכם פי כמה.

בשיתוף: https://kan4u.co.il/

הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה